logo ms

logo ms

offcanvas
  • Laman Utama
  • Perkhidmatan
  • Perkhidmatan Sokongan
  • Unit Pengurusan Kualiti

Unit Pengurusan Kualiti

unit_pengurusan_kualiti

Pengenalan

Unit pengurusan kualiti dibuka pada 24hb. Januari, 2007 dan mula beroperasi pada 3hb. Mac, 2007. Moto unit pengurusan kualiti adalah  :

"KUALITI MENJANA KECEMERLANGAN"

Bermula awal tahun 2009 , Unit Pengurusan Kualiti mula berfungsi sepenuhnya iaitu menyelaras 21 aktiviti peningkatan kualiti dan seterusnya hingga kini merupakan pusat rujukan dalam memberi maklumat kepada kepada semua warga hospital sungai buloh.

Visi

Unit Pengurusan Kualiti ialah mewujudkan penglibatan dan penyertaan semua anggota hsb dalam mengambil langkah-langkah positif bagi meningkatkan dan mengekalkan kualiti dalam memberi perkhidmatan.

Misi

Misi Unit Pengurusan ialah mewujudkan penglibatan dan penyertaan semua anggota HSB dalam mengambil langkah-langkah positif bagi meningkatkan dan mengekalkan kualiti dalam memberi perkhidmatan.

Perkhidmatan 

  • Menyelaras perlaksanaan semua aktiviti-aktiviti peningkatan kualiti hospital serta mengambil bahagian dalam program-program yang dianjurkan oleh hospital yang berasaskan kepada kualiti, safety, pendidikan dan penyelidikan.
  • Menyelaras dan mengendalikan program Akreditasi peringkat hospital.
  • Menyimpan, mengumpul salinan minit dan statistik berkaitan dengan Initiatif Kualiti Kementerian Kesihatan yang mesti dilaksanakan seperti ‘Incident  Reporting’, ‘National Indicator Approach (NIA)’ dan lain-lain.
  • Menyelaraskan sistem dokumentasi bagi semua aktiviti peningkatan kualiti.
  • Mengurus dan mentadbir Auditorium dan Bilik Seminar 1 Dan 2.
  • Mengendalikan tempahan kegunaan Auditorium dan Bilik Seminar.

Waktu operasi :

8.00 pagi- 5 petang

Direktori

Talian Utama: 03-61454333
Fax: 03-61454222

 

NoNamaJawatanSambEmail
1 Dr Nur Aimimastura Bt Berahim @ Abd Wahab Ketua Unit Kualiti 5223 aimimasturaAlamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Cetak Emel